26 Şubat 2015 Perşembe

CINDER(Marissa Meyer) Yorumu

Bu sefer baya güzel, etkisinde kalacağım bir kitap okudum.Eminim bu kitabın yorumlarını okudunuz ama bir de ben yapayım dedim çünkü bence kesinlikle okumadıysanız alın okuyun:D

Kitabın içeriğinden bahsedeyim öncelikle;
Ana karakter Cinder, kendisi bir mekanik ustası.Sayborg, yani tamamen insan değil ve bu özelliğinden nefret ediyor.İnsanlar ondan uzak duruyor, üvey annesi tam bir felaket ve kendisinin tek bir arkadaşı var; Peony.Peony onun üvey kardeşi oluyor, imparatorun oğlu Prens Kai sendromunda ve olacak balo için oldukça heyecanlı... Etrafta veba salgını dolanıyor ve bu Cinder'ın kardeşi Peony'e ulaştığında asıl hikaye başlıyor.

Cinder acayip güzel bir karakter.Eli ve ayağı metalden, eldivenlerle bütünleşmiş ve onca şeye rağmen ayakta durmaya çalışıyor.Babası vebaya kapılan Prens'imiz Kai ise ayrı bir afet.Kitapta aşk okuduğum diğer kitaplara göre azdı ve alışık olmamama rağmen rahatsız olmadım.Fakat Kai sizi direk kendinize aşık eden tam bir centilmen!
Kai'nin ayrı sorunları var tabii.Kitap üçüncü ağızdan ama iki taraftaki olaylar da çok güzel ayrılmış.Okurken deli oldum, "mahvettin kitabı kaltak" falan diye bazı karakterlere sövdüm.Yani anlayacağınız gibi baya etkisinde kaldım ben bu kitabın.Ah aaaah...

Peki o güzel kapaklara ne demeli? Yahu fıstık gibi kapak var, siz bu kokuşmuş ayakkabılı fotoğrafı koymuşsunuz ya ben deli oldum sevgili Artemis.
Bir de şu parlaklı yazı? Yine mi dedirtti bana.Uyumsuz serisinde de aynı sorun vardı.Fıstık gibi baskı varken şekilli yapalım diyorsunuz yazılar siliniyor.Valla kitap, çeviri bu kadar mükemmelken şu kapaklara da bir çare bulunsa...(bekleyişlerden bahsetmiyorum bile)

Zaten hala yurtdışı baskılarına özeniyorum, bir de yazılar soyulmaya başlayınca acayip sinir oldum.Ne zaman vazgeçecekler bu şeylerden merak ediyorum...


Kitap hakkında söyleyebileceğim tek kötü söz var, o da okurken çok kafamın karışması.İlk 100 sayfa falan acayip zorlayıcıydı çünkü hiçbir şey anlamamıştım kitaptan.Ben mi malım diye sorgulamadım değil kendimi ama yine de devam ettim okumaya.İyi ki de etmişim.

İkinci kitabı beraber almamıştım, yarın da fuar var madem(EHEHEHEHEHEEEEH) Scarlet'ı almak lazım canım.Kendisi fuardan sonra okuma listemde ikinci kitap olarak yerini aldı:)

Puanım;
Şu Artemis'in minnak, nefret ettiğim baskısı ve kapağına bakalım;
Fark ettiyseniz yine oraya bir mum koymuş bulunmaktayım.



2 yorum:

  1. Bu kitabı çok merak ediyorum, güzel bir yorum olmuş ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakını çoğaltmışımdır umarım, kesinlikle okunması gereken bir kitap:D

      Sil