15 Ağustos 2015 Cumartesi

KY Okuma Etkinliği l Seçim Serisi Yorumu

Merhabalar! Normalde video olarak karşınıza gelecek ama bazı sorunlardan dolayı gelemeyen bir yorum postuyla karşınızdayım!

Bildiğiniz gibi-bilmiyorsanız- Facebook'ta Kitaplar ve Yazarları adlı sayfamızda okuma etkinlikleri, blog turlar düzenliyoruz bu da bir okuma etkinliği.

Seçim serisini uzun zamandır okumak istiyordum, ama DEX kitaplarını almak bana pek hevesli gelmediği için acele etmiyordum ki etkinlik yapalım diyene kadar.Böylece seriyi okuma şansı buldum, ve kısaca okurken eğlendim, zevk aldım.Ayrıntılı bahsedecek olursam;

Tanıtım yazısını her zamanki gibi atmıyorum, kendimce konusundan bahsedeyim; Kitap America Singer adlı bir kızın kısaca "erkek" mücadelesini anlatıyor.Yaşadıkları yerde insanlar 1-8 (yanlış hatırlamıyorsam) arasında sıralandırılıyorlar ve America bir beş.Herkesten sakladığı Aspen adlı bir erkek arkadaşı var, kendisi bir altı ve kendini kötü hissediyor,çünkü kızın değil erkeğin jestler yapması lazım ama bunu yapan America olunca, çocuğumuz yediremiyor.(ki sağdaki alıntı görselimden de göreceksiniz, google'a Aspen'ı arattığınızda Daniel Sharman'ın bu resmi çıkıp duruyor, ne harika!) 
Bu sırada da kral ve kraliçenin oğlu, kızların hayallerini süsleyen çıtır Maxon eşini, prensesi aramaktadır.
Tabii bu işler prens halk arasında dolaşıyor, birini buluyor şeklinde olmuyor.Serinin adı olan seçimler yapılıyor; Yaşı tutan 25 kız seçilip saraya getiriliyor, ve bir kişi kalana kadar mücadele ediyorlar.

Ve America-TABİİ Kİ!- seçimlere seçiliyor, böylece pufffff harika hayat para mücevher ve her şey bununla birlikte geliyor.Ve Maxon-TABİİ Kİ!- America'dan baya bi etkileniyor ve olaylar America'nın seçimine kalmaya başlıyor.

Şimdi, yorumuma geçelim,(azıcık bi spoiler olabilir, AMA ÇOK AZ)
Beni Seç'i bitirdim, ve kitabı gayet sevdiğimi düşündüm ama...Aradan bir süre geçince kendimi sorgulamaya başladım.Kız karakterin gerizekalı olması buna bir etken olsa da, yazarın dilini çok yetersiz buldum ve karakterleri tam olarak anlamadığımı fark ettim.Söylediği farklı,düşündüğü farklı; bu karakterin kişilik özelliği değil yazarın sorunu bence.Yani yazarı pek sevemedim, dilini sevemedim ama yine de okurken zevk aldım.
Birinci kitap fena değildi evet, hani okursunuz eğlenirsiniz ve biter bu tarzdı.Ama Elit...Hepiniz gibi kafayı yedim desem yeridir.

Ben hayatımda böyle aptal bir kız karakter görmedim.Birinci kitapta çok geçmese de ikinci kitapta Aspen de olaya giriyor ve TANRIM ÖLÜM GİBİYDİ.
Arkadaşlar tüm kitap "Aspen mı, Maxon mı?" bunun cevabını çözen gerizekalı bir kızın karar verme sürecini anlatıyor, araya da ufak olaylar sıkıştırılmış.Ben diyorum ki ilk kitabı okuyun, ikinciyi gelip bana sorun ne oluyor erkeklere diye, söylerim ve üçüncü kitaba geçersiniz.
Tabii ki dalga geçiyorum ama cidden, hayatımda en son bir kitaba bu kadar gıcık olduğumu hatırlamıyorum.Dizisi çıkacak galiba yakın bir zamanda olmasa da bu serinin, işte o zaman America'yı kim oynarse ben onu bulur, öldürürüm."Karakteri canlandırma" olayı hiç umrumda değil arkadaşlar:)
Dediğim gibi Elit tek bir şeyden ibaretti.Peki hep America'dan bahsettim, Maxon?

Ben centilmen erkekleri çok severim, her türlü severim yani,öperim.Maxon'dan nefret etmedim ama ilk defa centilmen bir karakteri pek de sevemedim.Yani çocuk Prens, ki prensler manyak centilmen olur ki Maxon da öyle, ama çocuk bir garip ya.
Şimdi aranızda The Bachelor izleyen varsa bilir, orda da erkek bütün kızları öper eller, ki bunun olmaması imkansız çünkü 25 kız var, birinden hoşlandı diye diğerlerine şans vermeyecek değil ama yine konuyu America'ya getiriyorum kız hala Aspen'le gizli görüşmekte, aynı zamanda da Maxon'ı diğer kızlarla görmek istemiyor.Allahım yarabbim.
Neyse Maxon'a geri dönelim, ilk başlarda diğer kızlara haksızlık ettiğini düşündüm çünkü sürekli America'ya ayrıcalıklar gösteriyordu ama herhalde yazarın sonradan yapacak şeyi kalmadığı için SONUNDA diğer kızlarla da yakınlaştırmaya başladı.Onu da sonradan batırdı bana göre de, spoiler vermeyeyim şimdi.

Neyse iyi güzel, üçüncü kitap bana göre biraz toparladı ama bence seri böyle bitmemeliydi.Sonu çok açık bırakılmıştı, her şey son sayfalarda birden oldu ve bitti.Gerçi bence bitmedi,yani bitmemesi lazımdı çünkü hala çözülmemiş bir olay var.
Ek kitaplar var, çıkmaya da devam edecek galiba ama hepsi farklı hikayeler anlattığından konuya devam eder mi bilmiyorum, bu yüzden okumayı düşünmüyorum.The Heir galiba, bizimkilerin kızının seçimini anlatıyormuş ama o benim dediğim olay devam eder mi yine bilmiyorum, ama onu alabilirim çünkü bir kız, 25 erkek olacak ve YEY!

Genel olarak seriyi öyle çok sevmedim ki bu kesinlikle karakterler yüzünden, ama okurken de gariptir ki baya eğlendim, zevk aldım.Galiba delirmeyi seviyorum.


0 yorum:

Yorum Gönder